Bardzo często spotkać się możemy z różnymi formami reklamy, które są prowadzone przy wykorzystaniu różnego rodzaju słodycze. Słodycze są w tym wypadku tylko i wyłącznie zachętą, do tego aby skorzystać z usług określonej firmy. Słodycze reklamowe to najczęściej stosowana forma reklamy, gdy idzie o organizację różnego rodzaju imprez oraz konferencji. Są one wykorzystywane w celu prowadzenia reklamy, która może dotrzeć do wielu osób. W ten sposób, drukuje się na papierkach oraz innych elementach cukierków odpowiednie informacje na temat prowadzonej przez daną osobę działalności.
Przy odpowiednim przedstawieniu tego zagadnienia bardzo duże znaczenie ma także to, czy w odpowiedni sposób korzystamy z tego typu form reklamy. Jeśli cukierki rozdajemy bez większej świadomości na temat tego, komu należy je rozdawać oraz w jakim zakresie to trzeba zwrócić uwagę na to, iż może ta działalność być dla nas w ogóle nie opłacalna. Co więcej, trzeba też podkreślić, iż słodycze reklamowe to bardzo często złudna forma prowadzenia działalności, która nie w każdym przypadku daje pożądane rezultaty. Czasem cukierków jest zbyt mało na określoną imprezę, a czasem po prostu są zupełnie niewystarczające.
Tym samym, uważam iż należy zawsze bardzo ostrożnie podchodzić do wszelkich z tym związanych zagadnień. Trzeba także zwrócić uwagę, iż gdy idzie o temat rozdawania słodyczy, to są one szczególnie skuteczne w różnego rodzaju wąskich branżach – gdzie rzeczywiście największe znaczenie może mieć po prostu odpowiednie podejście do każdego klienta. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, iż stosowanie tej metody może być niezwykle skuteczne, a co za tym idzie także gwarantować pozyskiwanie nowych klientów. W każdej branży efekt ich stosowania będzie zupełnie inny, a co za tym idzie nigdy nie może próbować przewidywać określonych rezultatów. Problem może powstać także z samym wyborem odpowiedniego cukierka,a także tym ile za niego zapłacić. Ceny są bardzo różne i zaczynają się już od 50 gr za jednego cukierka.